شیربادام و خاصیت گسترده آن برای پوکی استخوان و کلسیم دار و ایام یائسگی و….

?شیر بادام از پوکی استخوان پیشگیری می کند!?

متخصص طب سنتی دانشگاه شاهد گفت: شیر بادام سرشار از کلسیم، فسفر و پتاسیم و ویتامین های گروه «ب» را برای بدن فراهم می کند و به ویژه برای زنان در سنین میانسالی که نگران عوارض یائسگی چون پوکی استخوان هستند.

?ناصر رضایی پور درباره شیر بادام اظهار داشت: شیر بادام، معجون شفابخش است که از بادام و آب و عسل تهیه می شود.

به گفته وی ۱۰ عدد مغز بادام درختی خام را در آب در حال جوش بریزید و پس از یک جوش خوردن، از روی حرارت بردارید. حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس آنها را با آب سرد بشویید تا پوست آنها به راحتی جدا شود. اکنون بادام های پوست کنده را به همراه یک لیوان آب سرد و دو قاشق غذاخوری عسل، در مخلوط کن بریزید تا مخلوط کاملاً یکسانی شبیه شیر حاصل شود.

?این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد افزود:

شیر بادام، رطوبت خوب و ملایمی برای بدن فراهم می آورد و برای تقویت مغز، قلب و کبد بسیار مناسب است. رضایی پور گفت: این نوشیدنی لذت بخش، مقادیر خوبی کلسیم، فسفر و پتاسیم و ویتامین های گروه «ب»را برای بدن فراهم می کند و به ویژه برای زنان در سنین میانسالی که نگران عوارض یائسگی چون پوکی استخوان هستند و همچنین برای تقویت بدنی و رشد بهتر کودکان، بسیار مفید است.

 ?رفع خشکی پوست و یبوست با شیر بادام:

وی ادامه داد: اگر خشکی پوست یا یبوست دارید یا انرژی تان کم است، شربت شیر بادام را مصرف کنید. این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد اضافه کرد:

شیر برنج غذای بسیار خوبی برای افزایش وزن کودکان و افراد لاغر است و علاوه بر افزایش توان جسمی و ذهنی به بهبود وضعیت خواب افراد کمک کرده و موجب خوش رنگی پوست صورت می شود.

رضایی پور خاطر نشان کرد: بهتر است شیر برنج را با شکر سرخ تهیه شود و علاوه بر خواصی که از شیر برنج گفته شد مصرف آن موجب بهبود وضعیت خواب، و حتی نیکو شدن رویاهای در خواب افراد می شود.

?برگرفته از:✅ www.ravazadeh.com

?کانال رسمی حکیم دکتر روازاده

? https://telegram.me/joinchat/BgJv-jwUOa46bxEwOo1zCg

برچسب ها: استخوان, اطفال, افزایش وزن, بادام شیرین, پوست, پوکی استخوان, پیران و کهنسالان, تغذیه پیران, تقویت بدن, حافظه, خشکبار, خشکی پوست, خواب, رشد کودک, شیر بادام, فسفر, قلب, کبد, کلسیم, کهن سالان, کودکان, لاغر, مغز, ویتامین B, ویتامین ها, یائسگی