اگزما کودکان را با نگاهی به طب سنتی درمان کنیم

ثبت یک تجربه درمانی موفق توسط یکی از اعضا گروه طب سنتی و اسلامی بانوان قم در باره اگزمای کودک 

اگزمای شیرخوارگی:

اگزمای شیرخوارگی نوعی آلرژی پوستی تلقی میشود که در زمان شیرخوارگی بروز می کند و چون با خارش شدید و خشکی و قرمزی پوست همراه است رعایت برخی موارد برای نوزاد لازم است.

در اگزمای شیرخوارگی تغذیه ی مادر و تاثیرآن بر شیرمادر بسیار حائز اهمیت است . حدالامکان مادرباید از خوردن مواد آلرژی زا پرهیز کند. موادی همچون : تخم مرغ ، ادویه جات، رب، گوجه ، بادمجان، تنقلات ، انواع سس ، موز، ماکارونی ، هلو ، خربزه، انجیر و… .

خوردن عرقیات سرد ( بید و نیلوفر وکاسنی و ختمی ) و لیمو شیرین و آب انار و کدو در خنک کردن پوست بسیار موثر است.

مالیدن روغن کدو بسیار موثر است .

استحمام با صابون ختمی موثر است .

تا جایی که امکان دارد از پوشیدن لباس های غیر نخی به نوزاد پرهیز کنید چون تماس با لباس های پشمی و پلاستیک پوست او را تحریک می کند.

باید توجه داشت کودک اصلا نباید دچار یبوست شود و همیشه مراقب گوارش او باشید.در این باره برای رفع یبوست کودک در همین وبلاگ در کلمات کلیدی باب رفع یبوست مطلبی بین کودک و مادر دارم لطفا کلیک کنید

نکته مهم این است که پوست نوزاد شما همیشه بایستی با کرم های اوره و اوسرین ۳ درصد و یا روغن بنفشه با پایه بادام نرم نگه داشته شودتا خارش پوستی قدری التیام یابد و سعی کنید از حمام های طولانی مدت پرهیز کنید.

درنهایت بدانید موثرترین نقش از آن مادر است که با تامل و دقت موادی که اگزما را در کودکش بیشتر می کند را شناسایی کند و تا پایان دوران اگزما با صبر و شکیبایی فرزند را همراهی کند.

برچسب ها: اگزما, پوست, پوست اگزما

مقالات مشابه

پل های ارتباطی

دفتر مرکزی قم: بلوار امین - بین کوچه 11 و 13

تلفن: 02532930344 - 09127553030

  • دانشنامه شفاسنتر
  • فروشگاه عسل حکیم
  • جامعة علوم القرآن