بوی دهان با نگاهی به طب سنتی مدیریت کنیم

رفع بوی بد دهان با گیاهان و میوه جات

 قطعا بوی بد دهان آزار دهنده است و همین امر باعث می شود هم خودمان و هم اطرافیان از این امر ناراحت باشیم و به همین دلیل باعث دوری نزدیکان و همسرتان از شما خواهد شد . در ادامه برای شما کاربران عزیز روش های گیاهی و سنتی برای رفع این مشکل قرار داده ایم .

هلو : به هر معده ای سازگار است و ایجاد نفخ نمی نماید , خیلی زود هضم می شود و از معده و روده ها به سرعت عبور می نماید . هلو از میوه های خنک بوده و سودا را درمان می کند  و بوی دهان را از بین می برد . هر چند هلوی پوست کنده لذیذتر و گواراتر است اما خوب است همیشه هلو را با پوست میل نمایید و لذت آنی و زودگذر را به منافع پوست آن ترجیح ندهید , پوست هلو دارای ویتامین و املاح گوناگون و چند آنزیم مفید است .

 سیب : سیب در هر حال غذای روح و جسم است . عضلات و اعصاب را تقویت می نمایید , دهان را ضد عفونی می کند و بوی آن را از بین می برد , به کسانی که دچار عارضه بدبویی دهان هستند , توصیه می شود قبلا یک سبزی مثل کاهو را خوب با دهان بجوند و بعد یک سیب را با پوست جویده و میل کنند.

ترب: ترب بر وزن کُتُبُ ولی در بعضی از تقاط ایران آن را بر وزن سُرب میخوانند در شیراز تربز و عربها (( فجل)) می گویند . برگ ترب به علت داشتن ویتامین ث به مقدار زیادی سبزینه , لثه را محکم کرده و بوی بد دهان را از بین می برد و هضم غذا را آسان می کند .

خولنجان : نام فارسی آن خسرو دارو می باشد . خولنجان به علت داشتن مواد صمغی سینه را نرم و صدا را باز می کند و بوی بد دهان را از بین می برد .

سوسنبر ( نعنای فلفلی ) : اگر برگ تازه یا خشک سوسنبر را در دهان خوب بجوند بوی بد دهان از بین رفته و محیط دهان ضد عفونی خواهد شد ولی باید توجه داشت که بیش از هشت تا ده برگ سوسنبر نجوند.

برچسب ها: ترب, ترش کردن معده, خولنجان, دهان, دهان و بوی بد آن, سوسنبر, سیب درختی, قولنجان, گیاهان, نعنای فلفلی, هلو

مقالات مشابه

پل های ارتباطی

دفتر مرکزی قم: بلوار امین - بین کوچه 11 و 13

تلفن: 02532930344 - 09127553030

  • دانشنامه شفاسنتر
  • فروشگاه عسل حکیم
  • جامعة علوم القرآن