سرکه انگبین و خاصیت بیشمارآن دردفع اخلاط کثیف و مسهلی قوی برمبنای طب سنتی

?خواص و طرز تهیه سرکه انگبین?

?دکتر حسین خیراندیش?

 ? طرز تهیه ?

✅✍از ترکیب ۲ واحد عسل + ۲ واحد عرق نعنا + ۱ واحد سرکه انگور طبیعی تولید می شود.

۲ واحد عرق نعناع + ۱ واحد سرکه انگور طبیعی را در ظرفی ریخته و بگذارید کمی داغ شود یا به جوش آید تا سرکه و نعناع خوب ممزوج ومخلوط شود پس از ولرم شدن ۲ واحد عسل? اظافه کنید ومجددا خوب هم بزنید تا قوام یک نواختی به دست آید.

✅✍لازم به ذکر است که منظور از واحد پیمانه است مثلا(هر واحد یک کیلوگرم یا یک لیوان )

??نکته:در نسخه برخی دیگر از اساتید در مورد طرز تهیه سرکه انگبین اندک تفاوتهایی دیده می شود که حاصل جمع نظرات این است که اگر فردی سرد مزاج بود یا در هوای بسیار سرد بخواهد سرکه انگبین ??را مصرف کند باید به میزان عسل آن بیافزاید یا از سرکه ان کم کند به نسبت طبع و مزاج خود.

 ?طریقه مصرف:?

✅✍بسته به ذائقه خود مثلا یک سوم یا یک چهارم لیوان سرکه انگبین و به بقیه لیوان آب اضافه کرده ومیل کنید.که دستور کلی مصرف روزانه آن یک لیوان می باشد و در برخی افراد و بیماری ها بیشتر هم مصرف می شود.

 ?خواص و کاربردها:?

✅✍سرکه انگبین متعادل کننده اخلاط اربعه است وطبق نظر حکما بهترین دارو دارویی است که اخلاط اربعه بدن را تنظیم و متعادل کند.?

✅✍سرکه ضد دم و صفرا می باشد و عسل ضد بلغم وسودا وعرق نعناع رابط آن وخون ساز می باشد و به دلیل همین در درمان بسیاری از بیماری ها ذکر گردیده است.?

✅✍لازم به ذکر است که سرکه انگبین انواع متفاوتی دارد مثلا برای برخی بیماری های کبد به جای عرق نعناع از عرق کاسنی استفاده می شود ومثلا برای شستشوی مغز یک معتاد به جای عرق نعناع از عرق استخدوس استفاده می شود که جاروگر مغز است.?

 ✅✍برخی کاربردهای درمانی سرکه انگبین :

?رفع خارش پوست بدن، اگزما سودایی و صفرایی، دیابت سرد، فشار خون گرم، سنگ کیسه صفرا، سنگ کلیه، سوزش مجاری ادراری، رفع انسداد عروق قلبی، میخچه، پوسته سر، موخوره، سردردهای میگرنی و سودایی و صفراوی، دفع پروتئین کلیه، کبد چرب، کلسترول بالا، خواب نامنظم، کم بودن اشتها، پسوریازیس، لکه های قهوه ای روی پوست، کبودی و سیاهی دور چشم، آرتروز صفرایی، واریس، واریکوسل و…

http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.skydt.TebeJame&ref=share

برچسب ها: آرتروز استخوان, اشتهای کم, اگزما, پاکسازی بدن, پسوریازیس, چشم و سیاهی زیر چشم, خارش, خواب نامنظم, دفع پروتئین, دیابت, سردرد, سردرد میگرنی, سرکه انگبین, سکنگبین, سنگ صفرا, سنگ کلیه, سوزش مجاری ادراری, قلب, کراتین بالا, کراتینین, گرفتگی عروق, لک قهوه ای, موخوره, میخچه, میگرن, واریس, واریکوسل

مقالات مشابه

پل های ارتباطی

دفتر مرکزی قم: بلوار امین - بین کوچه 11 و 13

تلفن: 02532930344 - 09127553030

  • دانشنامه شفاسنتر
  • فروشگاه عسل حکیم
  • جامعة علوم القرآن