تأثیر عسل بر عفونت های مجاری ادرار و کیست در زنان

دسته بندی: مقالات و پژوهش ها

مجاری ادراری یکی از راه‌های ارتباطی بدن انسان به خارج است که همواره در معرض ورود میکروب قرار‌ دارد. ورود جسم خارجی آلوده به بدن زنان ایجاد عفونت می‌کند. بنابراین بر اساس سفارش آیه سوره مبارکه عبس که می‌فرماید «پس انسان به آنچه مصرف می‌کند باید بنگرد»، زنان می‌بایست بیشتر مواظب سلامتی و بهداشت روابط جنسی خود باشند. چنانچه خداوند در قرآن می‌فرماید «احل الله لکم الطیبات و حرج علیکم الخبائث»؛ یعنی «خداوند طیب پاک و پاکیزه را بر شما حلال و کثیفی و ناپاکی را حرام  کرد».

مردان و زنان می‌بایست در روابط جنسی ابتلا به بیماری خاص واگیردار، آلودگی ظاهر و... را در‌ نظر بگیرند زیرا بسیاری از بیماری‌های واگیردار از راه مجاری ادرار منتقل ‌می‌شود. زنان به پاکیزگی و سلامتشان توجه کنند و از برقراری رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه پرهیز نمایند. چنانچه پروردگار در آیات بسیار به این مسئله اشاره فرموده است. بر اساس این آیات توجه به بهداشت و پاکیزگی، نوع خوراک و پوشاک مصرفی، چگونگی گفتار و رفتار و... بر روابط زن و مرد اثر مستقیم دارد.
در رابطه جنسی، زن و مرد برای هم به منزله لباس گرمی هستند که با گرمای مطبوع 37 درجه همدیگر را می‌پوشانند. پس بهتر است برای همدیگر لباس‌های تمیز و مناسب فراهم کنند. بهتر است برای چنین رابطه‌ای حمام کنند و عاری از بیماری‌های واگیر دار باشند و درصورت ابتلا به بیماری واگیردار رابطه جنسی به گونه‌ای باشد که به هم آسیب نرسانند.


معمولاً وجود عفونت جزئی و کیست‌های کوچک تخمدان در زنان عادی است و تأثیری بر رابطه جنسی ندارد. کیست‌های کوچک مشکلی در باردار‌ شدن به ‌وجود نمی‌آورند و با زایمان از بین می‌روند.  اما توجه کنید که کیست‌های بزرگ ممکن است با قرار ‌گرفتن در جای نامناسب مانع رسیدن اسپرم به تخمک‌ها شوند و در برخی موارد ترشح این کیست‌ها باعث مرگ خواهد ‌شد. استفاده از شیاف‌های مخلوط (عسل، رویال ژله و بره‌موم) در از بین بردن، کوچک ‌کردن و یا بی‌اثر ‌کردن ترشحات کیست‌ها مؤثر است. باید توجه کنید موقع مصرف شیاف، دست‌ها کاملاً ضد عفونی شود. گاز (باند) آغشته به عسل ارگانیک کردستان را روی آلت تناسلی قرار دهید و با لباس زیر تمیز بپوشانید. بهتر ‌است به مدت هفت روز این کار را انجام دهید. بهترین زمان مصرف شیاف شب است زیرا حرکت بدن بسیار کم می‌شود. مصرف شیاف مخلوط (عسل، رویال ژله و بره‌موم) برای برطرف‌ کردن عفونت زخم‌ها، کوچک‌کردن کیست‌ها و بهبود التهاب‌ها و ترشحات زخمی بسیار مفید و معجزه‌گر است. گاه پس‌ از مصرف شیاف مخلوط به‌ علت خروج مخلوط ترشحات همراه با شیاف سوزش یا خارش به وجود می‌آید که قرار‌دادن مقداری عسل کردستان در محل خروج و پوشاندن آن از سوزش بیشتر جلوگیری خواهد کرد. اگر سوزش همراه با خارش تکرار شود نشانه حساسیت بدن به این شیاف است. در ‌ضمن برای شیاف شب از عسل کردستان نیز استفاده می‌شود. همچنین برای بهبود کیست‌ها مصرف هر صبح و شب یک قاشق غذاخوری حکیم C و عسل سنجد با معده خالی توصیه می‌شود.


برای بهبود سوزش و عفونت ادراری و التهاب مجاری ادرار در مردان و زنان مصرف عسل زنجبیل هر هشت ساعت یک قاشق مربّاخوری قبل از غذا مؤثر خواهد‌ بود. همچنین قرار ‌دادن شیء بسیار گرم (مانند آجر، کیسه آب گرم یا شال برقی) روی موضع مجاری و مثانه گردش خون در محل را بیشتر کرده و التهاب برطرف خواهد ‌شد. در ‌ضمن در دوره درمان مصرف غذاهای سالم و ‌تازه و پرهیز از غذاهای فوری ضروری است.
در برخی موارد سرد‌ شدن ناگهانی مجاری ادرار و یا نظافت ‌نکردن قسمت بیرونی مجاری ادرار نیز مشکل‌ساز خواهد شد که با شستشوی مناسب و خشک ‌کردن آن در هر نوبت ادرار از این‌گونه مشکل‌ها پیشگیری می‌شود. دلیل اصلی بروز سوزش و التهاب در مجاری ادرار ناشی از همین موارد است. اگر مشکل مربوط به کلیه‌ها باشد خوردن عسل زنجبیل در بهبود بسیار مناسب است. در‌ صورتی ‌که مشکل فراتر از موارد مذکور باشد باید عضو آسیب‌دیده شناسایی و مشکل آن برطرف شود. بهترین راه درمان این مشکلات مصرف عسل و فرآورده‌های زنبور عسل و رعایت نکات گفته‌شده است.
برای درمان عفونت و کیست در دختران باکره از پمادهای دو‌قلو (به روش بیان‌شده در زخم‌ها) استفاده ‌می‌شود. شستشوی مداوم موضع عفونی با ماده ضدعفونی‌کننده و خشک‌ کردن آن پس از هر بار شستشو لازم ‌است.


عسل سنجد برای درمان ناباروری زنان، بی‌نظمی عادت ماهیانه، قطع‌ شدن عادت ماهیانه قبل از سن یائسگی، تنظیم هورمون  زنانگی و کم یا زیاد ‌شدن ترشحات استروژن بسیار مؤثر است. عوارض ناشی از تنظیم ‌نبودن هورمون‌های زنانه عبارت‌ است از:  دمای مفاصل لگن، میگرن‌های شدید، تأخیر در عادت ماهیانه، یائسگی زودهنگام، کلفت شدن صدا، رشد موهای زاید. مصرف عسل سنجد هر صبح و شب یک قاشق غذاخوری بر کاهش عوارض ناشی از تنظیم ‌نبودن هورمون‌های زنانه تأثیر می‌گذارد.

پل های ارتباطی

دفتر مرکزی قم: بلوار امین - بین کوچه 11 و 13

تلفن: 02532930344 - 09127553030

  • دانشنامه شفاسنتر
  • فروشگاه عسل حکیم
  • جامعة علوم القرآن