دلایل انتخاب عسل برای درمان

دسته بندی: مقالات و پژوهش ها

1. عسل با 14 درصد رطوبت فسادناپذیر است.
2. با عسل میکروب و یا باکتری ظرف 48 ساعت از بین می‌رود زیرا میکروب در عسل دوام ‌نمی‌آورد.
3. عسل جذب‌کننده رطوبت است؛ بنابراین این عسل برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها مؤثر خواهد ‌بود.
4. قند موجود در عسل ساده است و به‌راحتی از دهان، مری و معده جذب خون می‌شود. خاصیت جذب سریع قند در بدن انسان، اهمیت فراوان در علم پزشکی دارد. بدن آن را کامل و بدون کم و کاست مصرف می‌کند و از آن برای بهبود بیماری کمک می‌گیرد.
5. عسل ماده‌ای شفابخش، حیاتی و بدون عوارض جانبی است. ماده مؤثره آن اثر معجزه‌آسایش در مداوای بیماری را بدون عوارض جانبی نشان‌ خواهد ‌داد.

1. روان ‌بودن، رس ‌کردن (شکرک ‌زدن)، بالا‌بودن وزن حجمی، شیرینی زیاد و چسبندگی عسل عواملی است که اغلب مردم از آن شکایت دارند و به همین دلیل از مصرف آن به‌تنهایی و در طولانی‌مدت خودداری می‌کنند؛ در‌صورتی‌که برای درمان با عسل می‌بایست مصرف آن دست‌کم سه  تا شش ماه ادامه پیدا کند.
2. دانه‌بندی گرده گل، طعم و بوی نامطبوع در اغلب گرده گل‌ها، جذب ناقص و فشاری که جذب آن به معده می‌آورد، عواملی است که اغلب مردم از آن شکایت دارند. ولی مصرف آن برای درمان باید سه تا شش ماه با سه روز وقفه در هر پانزده روز به طول انجامد.
3. عواملی مانند طعم و بوی نامطبوع، سخت‌بودن، مشکلات بلعیدن، جذب ناقص و فشاری که جذب بره‌موم برای معده به دنبال دارد، در اغلب مردم مانع از مصرف آن به‌تنهایی و در مدت طولانی می‌شود؛ در ‌صورتی که برای درمان باید یک تا دو ماه متناوب (هر روز یا یک روز در میان) مصرف شود.
4. ترش بودن و مصرف مداوم آن به حالت مکیدن، در بعضی از مردم سبب بروز خارش و یا زخم در دهان می‌شود که اغلب مردم از آن شکایت دارند و در نتیجه از مصرف آن به‌تنهایی اجتناب می‌کنند.

پل های ارتباطی

دفتر مرکزی قم: بلوار امین - بین کوچه 11 و 13

تلفن: 02532930344 - 09127553030

  • دانشنامه شفاسنتر
  • فروشگاه عسل حکیم
  • جامعة علوم القرآن